CODE OF ABBREVIATIONS
SONGBOOK (2005)
- 35 selected songs -
arranged for voice and piano
Songs from three decades for one/two/three voice(s),
small chorus, instruments and piano
01. Wenn der Krieg beginnt (1972)
(Text: Berthold Brecht)
Composed for a „Brecht-Abend“ of the drama department,
Hochschule für Musik und Theater Hamburg
UA of version for instrumental ensemble 1972
02. General, Dein Tank ist ein starker Wagen (1972)
(Text: Berthold Brecht)
Composed for a „Brecht-Abend“ of the drama department,
Hochschule für Musik und Theater Hamburg
UA of version for instrumental ensemble 1972
03. Lauf, lauf Prolet (1972)
- Ballade zum Paragraphen 111 der Weimarer Verfassung -
(Text: Berthold Brecht)
Composed for a „Brecht-Abend“ of the drama department,
Hochschule für Musik und Theater Hamburg
UA of version for instrumental ensemble 1972
04. Song von der Mitbestimmung (1973)
(Text: Lieselotte Rauner)
Composed for the song group „Hamburger Liedermacher“
UA of version for instrumental ensemble Hamburg 1972
05.Rauf auf den Rollgang (1973)
(Text: Erika Runge)
The song is part of the catata „Streik bei Mannesmann“,
composed for the 10th world festival of youth and students
Berlin (GDR) 1973
See also WORKS IN CO-OPERATION „Streik bei Mannesmann“
06. Haut – Song (1973)
(Text: Bernhard Laux)
Composed for the play with music „Alle lieben Nana“
UA Thalia Theater Hamburg 1973
07. Song von der Enttäuschung (1973)
(Text: Bernhard Laux)
Composed for the play with music „Alle lieben Nana“
UA Thalia Theater Hamburg 1973
08. Song von der Einsicht (1973)
(Text: Bernhard Laux)
Composed for the play with music „Alle lieben Nana“
UA Thalia Theater Hamburg 1973
09. Lied von der Notwendigkeit der Liebe (1973)
(Text: Bernhard Laux)
Composed for the play with music „Alle lieben Nana“
UA Thalia Theater Hamburg 1973
10. Lyrisches Lied von der Freiheit der Liebe (1973)
(Text: Bernhard Laux)
Composed for the play with music „Alle lieben Nana“
UA Thalia Theater Hamburg 1973
11. Finanzherrenlied (1974)
(Text: Alfred Jarry)
Composed for the play „König Ubu“
UA Thalia Theater Hamburg 1974
12. Du arme Fliege (1975)
(Text: Janosch)
Composed for the record „Die große Janosch –Parade“
See also PRODUCTIONS „Die große Janosch-Parade“
13. Familie Schmidt (1975)
(Text: Old street ballad)
Composed for the record „Die große Janosch – Parade“
See also PRODUCTIONS „Die große Janosch-Parade“
14.Alwin & Alwine (1976)
(Text: Dieter Süverkrüp)
Composed for the melodrama „Alwin und Alwine – ein Musikerschicksal“
UA Köln 1976
15.Telephonüberwachung (1977)
(Text: Arnfried Astel)
The song is taken from the cycle „Denkzettel“
UA Hamburg 1977
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Denkzettel“
16. Mea Culpa (1977)
(Text: Lieselotte Rauner)
The song is taken from the cycle „Denkzettel“
UA Hamburg 1977
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Denkzettel“
17. Betty’s Song (1980)
(Text: Hinz & Kunst)
The song is taken from the musical „Komm, Collie, wir gehen ins Öl“
UA Graz 1980
See also WORKS IN CO-OPERATION „Komm, Collie, wir gehen ins ÖL“
18. Lobgesang auf die Küche (1980)
(Text: Hinz & Kunst)
The song is taken from the musical „Komm, Collie, wir gehen ins Öl“
UA Graz 1980
See also WORKS IN CO-OPERATION „Komm, Collie, wir gehen ins ÖL“
19. Song der Seelenfinger („Einst lag meine Seele auf Eis“) (1980)
(Text: Hinz & Kunst)
The song is taken from the musical „Komm, Collie, wir gehen ins Öl“
UA Graz 1980
See also WORKS IN CO-OPERATION „Komm, Collie, wir gehen ins ÖL“
20. Ich trag deinen Sarg (Arie der Seelenfinger) (1980)
(Text: Hinz & Kunst)
The song is taken from the musical „Komm, Collie, wir gehen ins Öl“
UA Graz 1980
See also WORKS IN CO-OPERATION „Komm, Collie, wir gehen ins ÖL“
21. Unser geniales System (1980)
(Text: Hinz & Kunst)
The song is taken from the musical „Komm, Collie, wir gehen ins Öl“
UA Graz 1980
See also WORKS IN CO-OPERATION „Komm, Collie, wir gehen ins ÖL“
22. Sie schläft (1989)
(Text: Kurt Tucholsky)
Composed for the revue „Schweigen und Vorrübergehen“
UA Thalia Theater Hamburg 1989
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Tucholsky-Songs“
23. Im Käfig (1989)
(Text: Kurt Tucholsky)
Composed for the revue „Schweigen und Vorrübergehen“
UA Thalia Theater Hamburg 1989
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Tucholsky-Songs“
24. Parc Monceau (1989)
(Text: Kurt Tucholsky)
Composed for the revue „Schweigen und Vorrübergehen“
UA Thalia Theater Hamburg 1989
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Tucholsky-Songs“
25. Peter Panter (1989)
(Text: Kurt Tucholsky)
Composed for the revue „Schweigen und Vorrübergehen“
UA Thalia Theater Hamburg 1989
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Tucholsky-Songs“
26. Meeting (1989)
(Text: Kurt Tucholsky)
Composed for the revue „Schweigen und Vorrübergehen“
UA Thalia Theater Hamburg 1989
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Tucholsky-Songs“
27. Der Winter ist kalt (1991)
(Text: Mennonites hymn book „Ausbund“ 1570)
The song is taken from the cycle „Kernlieder“
UA Kitchener, Ontario (Canada) 1991
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Kernlieder“
28. 8. Mai ‘95 (1995)
(Text: Joachim Fuhrmann)
UA Kassel 1996
29. Demokratische Entwicklung (1995/96)
(Text: Joachim Fuhrmann)
The song is taken from the cycle „Hüben und Drüben“
UA Hamburg 1996
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Hüben und Drüben“
30. Das Solidaritätszuschlaglied (1995/96)
(Text: Joachim Fuhrmann)
The song is taken from the cycle „Hüben und Drüben“
UA Hamburg 1996
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Hüben und Drüben“
31. Ach Brüderchen (1995/96)
(Text: Joachim Fuhrmann)
The song is taken from the cycle „Hüben und Drüben“
UA Hamburg 1996
See also VOCAL-INSTRUMENTAL „Hüben und Drüben“
32. Schlussfolgerung (1998)
(Text: Bernhard Laux)
UA Hamburg 1998
33. Simone (2001)
(Text: Thomas Jahn after a copy)
UA Hamburg 2001
34. Kristina (2001)
(Text: Thomas Jahn after a copy)
UA Hamburg 2001
35. Das Intervall, nur eine Zahl? (2004)
(Text: Thomas Jahn)
UA Hamburg 2004
< back
|